Notice: Undefined variable: row_ossejt in /home/bmthu/public_html/includes/legfrissebb.php on line 69
babamamatudakozo | mom ON board | ANYA a fedĂŠlzeten! - "Mozgás! - szülés után"

STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

"Mozgás! - szülés után"
babamamatudakozo.hu  ›  legfrissebb  ›  "mozgás! - szülés után"
Az első hetek- hónapok izgalmában a baba körül forog minden, ezért teljesen normális dolog, hogy megfeledkezünk saját magunkról. Távolinak tűnik minden olyan napi rutin, amit magunkkal, a szépítkezéssel töltöttünk, azonban kinél előbb, kinél később, eljön az a perc, amikor úgy érezzük, valamit tennünk kell, hogy újra formába lendüljünk. Czanik Balázs aerobik edző segítségével most megtudhatjuk mire érdemes figyelni mielőtt mozogni kezdünk a szülés után

A túl korai mozgás veszélyes is lehet
Ahogy a terhesség alatt, úgy a szülés után sem szabad meggondolatlanul mozognunk, mert a nem következetes sport sok veszélyt is hordozhat magában
Fontos kiemelni, hogy a mozgás elkezdésében meghatározó tényező az is, hogy szülés előtt, illetve a terhesség alatt sportoltunk-e. Ezen felül figyelembe kell még venni a szülés körülményeit is, hiszen ahol komplikációk merültek fel az anyukánál, ott nem árt az óvatosság.
Az első hét mozgástilalma azonban mindenkire vonatkozik. Először kezdjük alacsony intenzitású gyakorlatokkal, majd panaszmentesség esetén csak 3 hónap után érdemes nagyobb intenzitású edzéseket folytatni.
Szintén fontos az is, hogy folyamatosan konzultáljunk nőgyógyászunkkal.


Ideális mozgásformák
Elsősorban saját testsúllyal vagy esetleg kis súllyal, átmozgató jelleggel végezzünk alacsony időtartamú, alacsony intenzitású mozgást. Itt is fő a fokozatosság, viszont ebben az esetben később sem szabad túlzott terhelésnek kitenni a kismama szervezetét.

Otthon is végezhető gyakorlatok
A séta a picivel az anyukának is nagyon hasznos, mert így átmozgatjuk az izmainkat és kalóriát is égetünk. Otthon is végezhetünk egyszerű súly nélküli vagy kézisúlyzós gyakorlatokat, de ilyen épp nincs otthon, akkor egy ásványvíz is megteszi. Ha otthon, egyedül mozgunk, figyeljünk arra, hogy egyszerű, nem balesetveszélyes mozgásokat végezzünk.


A császárosoknak több türelemre lesz szükségük, hiszen a császármetszéses szülés után egyéntől függően, a megfelelő regenerációs időszakot követően, csak a 14- 15. héttől érdemes elkezdeni a munkát. Az izmokat, csakúgy mint a természetes szülés esetén csak fokozatosan terheljük. Ez azért is fontos, mert a túl korai edzések akár hasfali sérvet is okozhatnak.
Fontos még, hogy ebben az esetben az edzések elején célszerű kerülni az alhasi gyakorlatokat.


Tévhit
Nem igaz, hogy szülés után sokáig nem szabad hasizom gyakorlatokat végezni. Sőt, az anyukák alaposan igénybe vett törzsizmait, a hát és hasizmokat érdemes megerősíteni.
Igaz, hogy a tejsav, amit a szervezet sporttevékenység közben termel megváltoztatja az anyatej ízét, és kismértékben a termelődését is. Ezért fontos, hogy ennek függvényében alakítsuk ki a mozgás gyakoriságát és mértékét.
Az viszont ilyenkor is alapszabály, hogy mielőtt változtatunk az életmódunkon, kérjük ki nőgyógyászunk és szakember tanácsát.

2014.09.03.

még több
még több
még több
tovĂĄbb
tovĂĄbb
tovább
tovább

tovább