STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

A legjobb ételek a baba egészségéért

2015-09-29

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

Megjelent a két csík a terhességi teszten, óriási a boldogság. Lehet is, ezek csodálatos pillanatok! Elérkezett az idő arra is, hogy ha eddig nem tetted, akkor elkezdj tudatosan táplálkozni.

A várandósság alatt nem az a cél, hogy minél több súlyt magadra szedj, hanem sokkal inkább az, hogy a baba számára tápláló ételeket fogyassz. A lényeg tehát a minőség, nem pedig a mennyiség.
 
Na de melyek azok az ételek, amelyek megállják a helyüket kismama étrendedben?

Tojás

Mindegy, hogy milyen formában fogyasztod (nyerset kivéve, az ugyanis nem ajánlott), csak edd! A tojás rendkívül gazdag fehérjében, ami a várandósság alatt kiemelten fontos. Nem említve azt, hogy fehérjén kívül folsavat, vasat és kolint tartalmaz.

Édes burgonya

Az édesburgonya nem csak finom, de kiváló forrása a rostnak, káliumnak, B6 és C vitaminnak, vasnak, valamint a béta-karotinnak. A béta-karotint a szervezeted A vitaminná alakítja át, amelynek nagy szerepe van a baba látásának, csontjainak és a bőrének a kifejlődésében.   

Mogyorófélék

Ezek az ízletes és egészséges harapnivalók telis-tele vannak egészséges zsírokkal (pl. omega 3); fehérjével, rostokkal, illetve vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Mindezek mellett a magnéziumtartalma sem elhanyagolható, ami a 9 hónap alatt a kismamák fogainak nagyon jót tesz.

Bab és lencse

Nem kedveled a húst? Egyél helyette babot és lencsét! Ezek a hüvelyesek ugyanis tartalmazzák szinte mindazt, amit a húsok: vasat, folsavat, rostokat, kalciumot és cinket.

Sovány húsok

Biztosak vagyunk benne, hogy tisztában vagy a húsok fehérjetartalmával. Az orvosok kimondottan ajánlják (nem csak a terhesség során, hogy heti 3-4 alkalommal fogyasszunk valamilyen húst. A sovány sertés és marhahús dúskál a vasban és a B6 vitaminban, ami a kismamáknak és a babának nagyon kedvező.

Joghurt

Gondoltad volna, hogy a joghurt több kalciumot tartalmaz, mint a tej? Nos, ez így igaz. Fogyassz tehát naponta joghurtot, ha lehet, akkor főként a natúr változatot, ugyanis a gyümölcsjoghurtok többsége cukrot és mesterséges színezékeket tartalmaz.


Ajánló

Hogyan küzdj meg az alváshiánnyal?
Készüljünk fel mindenre!
Mennyi az ideális?