STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Súlygyarapodás

2015-11-03

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

A terhesség hízással jár, ezt mindannyian tudjuk. Nem mindegy azonban, hogy a felszedett súly miből tevődik össze. Alkattól függően az ideális súlygyarapodás 8-12 kg. 

Ez az a plusz súly, amit ha felszedsz, akkor túl sok zsírszövettel nem kell számolnod, ugyanis többnyire a baba, a vér, a méhlepény és a magzatvíz súlyából tevődik össze. Ez azt is jelenti, hogy a szülés után nem lesz gondod az alakod visszanyerésével.

 

Az első 12 hétben 1-3 kg súlytöbblet az ideális. Vannak azonban kismamák, akik ebben az időszakban fogynak a reggeli rosszulléteknek köszönhetően. Ez nem probléma, a terhesség későbbi szakaszában általában rendeződik az arány. A továbbiakban havi 1 kg súlygyarapodást javasolnak az orvosok.

 

Miből tevődik össze a plusz súly?

 

Átlagosan 39%-át teszi ki a baba, 22% a vérmennyiség, 11 % a méh, ugyanennyi a magzatvíz, míg a méhlepény a felszedett súly 9, a megnövekedett mellek pedig 8 %-áért felelősek.

 

Kívánós kismama

 

Igen, sok kismama kívánós, míg mások kimondottan undorodnak bizonyos ételektől, és az első hónapokban csak üres kiflit tudnak enni. Na de mit tegyünk, ha csillapíthatatlan vágyat érzünk minden nap a csoki, fagyi, vagy az aranygaluska iránt? Néha engedni kell a kísértésnek, de többnyire igyekezzünk olyan finomságokkal helyettesíteni, amelyeknek a tápértéke is nagyobb, és a baba fejlődését szolgálja. A friss és aszalt gyümölcsök, a cukormentes zabkása, vagy a különböző magvak tökéletesen megfelelnek erre a célra. Az aszalt gyümölcsök az emésztésre is jótékonyan hatnak, így a székrekedés elkerülése végett is kiváló nassolnivalók.

 

Anyagcserezavarok

 

A túl sok plusz súly felszedése anyagcserezavarokhoz vezethet. Legrosszabb esetben le is állhat az anyagcsere (ez akkor gyakori, ha túl rövid idő alatt következik be jelentősebb hízás), ami jelentősen megnöveli a koraszülés kockázatát.

 

Mozgás és étrend

 

Amennyiben normális lefolyású a terhesség, és az orvosod is jóváhagyja, akkor mozogj minden héten legalább 3 alkalommal. Ha nem vagy sportember, nem most kell elkezdened, de a rendszeres sétákkal már nagyon sokat teszel a túlzott hízás és az anyagcserezavarok ellen. A mozgáson kívül nagyon fontos a rostban gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás.

 

Ajánló

Fitten kismamaként is!
Minden, amit nem érdemes kihagyni!