STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Az aggodalom az anyaság része?

2015-07-15

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

Ha azt mondjuk egy édesanyának, hogy ne aggódjon, nem vesz minket komolyan. Ahogy mi sem, ha mástól halljuk, hiszen a vérünkben van. Gyermekeinkért a nap 24 órájában képesek vagyunk aggódni már a várandósság idején is. 

Igyekezzünk lazítani egy kicsit, ha meg akarjuk őrizni testi és mentális egészségünket.
 
Természetesen nem azt állítjuk, hogy vegyünk mindent félvállról, csupán azt, hogy igyekezzünk elkülöníteni azokat a dolgokat, amiért valóban érdemes aggódni (egészségügyi problémák), illetve azokat, amin nem lenne szükséges, mi mégis stresszeljük magunkat velük (pl. hanyatt feküdtem, vajon nem esik-e bántódása a babának?)

Ez ma már bizonyított tény, hogy a pozitív gondolatok, a bizalom és a nyugalom jó hatással van az egészségünkre, míg az aggodalom, stressz, feszültség és negatív gondolatok semmi jót nem szülnek. Ez is azt bizonyítja, hogy lazítanunk kell. Kismamák, ne aggódjatok, minden a legnagyobb rendben lesz!

Ha úgy érzed, nem tudsz uralkodni magadon, tegyél fel magadnak egy kérdést:

Meg tudom oldani a helyzetet?

Ha a válasz igen, akkor tedd meg! Rá fogsz jönni, hogy ezen egy percet is kár lett volna aggódni.
Ha a válasz nem, akkor fogadd el, és lépj tovább!
Tehát oldd meg, amit tudsz, engedd el, amit nem, és próbálj nem beleesni a félelem fogságába!

Szeretnél egy példát?
 
A várandósság elején sok kismamának pecsételő vérzése van. Tudsz rajta változtatni? Valószínűleg nem. A legtöbb esetben ez semmilyen következménnyel nem jár. Hívd fel az orvosod, és mondd el neki a tüneteket. De semmiképp se aggódj, hiszen a helyzeten nem tudsz változtatni.

Egy másik példa:
 
Néhány kismama attól fél, hogy ha cicával él együtt, az rossz hatással van a baba egészségére. A legtöbb, amit tehetsz, hogy toxoplazmózis vizsgálatot kérsz, illetve innentől kezdve a párod üríti az almot.

Mi mást tehetsz ezen kívül, hogy elkerüld az aggodalmakat? Foglald el magad! Olvass, tornázz, meditálj, beszélgess a barátaiddal, dolgozz, főzz vacsorát. Ha tudatosan odafigyelsz, hogy stressz mentes életmódot élj, észre fogod venni, hogy kisbabádat nyugodtan várod, és ezért ő is hálás lesz Neked!

Ajánló

Mennyi az ideális?
A napi rutin visszaállítása
Nézz körül otthon, ha nem jön a baba!