STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Hogyan küzdjem le a fáradtságot?

2015-08-04

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

Amikor kismamává válunk, sokszor olyan fáradtak vagyunk, hogy a reggeli felkelés is komoly gondot okoz. Aki otthon, vagy egyáltalán nem dolgozik, szerencsésnek mondhatja magát, ugyanis neki nem kell időre mennie sehova, pihenhet, ameddig jól esik.

Ha Te nem e szerencsés kört bővíted, akkor ez a cikk Neked szól. Olyan tippeket adunk, amelyek segítségével legyőzheted a fáradtságot. 


Honnan nyerhetek energiát?


Akár hiszed, akár nem, a mozgás és az egészséges életmód követése sok energiát nyújt. Kerüld a nehéz, zsíros ételeket, hiszen ezek fogyasztásával megterheled az emésztőrendszeredet, és fáradt leszel. Ha sok gyümölcsöt, zöldséget, fehérjét fogyasztasz, akkor sokkal kiegyensúlyozottabb lesz az emésztésed, nem fáradsz el, több energiád marad más dolgokkal foglalkozni. Ne feledkezz meg a vízfogyasztásról! Napi 3 liter szénsavmentes víz kellően hidratál, amitől jobban érzed Magad.


A mozgás olyan akár egy ördögi kör, bár inkább angyali körnek nevezném. Nehéz elkezdeni, de ha egyszer elkezded, nem tudod abbahagyni. Általában arra hivatkoznak az emberek, hogy nem mozognak, mert fáradtak, inkább pihennek. Nos, egy aerobic óra vagy úszás után olyan leszel, mintha kicseréltek volna. Telis-tele leszel életörömmel és energiával.

 

Alvás


Ha úgy érzed, egy percig sem tudod tovább nyitva tartani a szemeid, akkor szánj egy órát a pihenésre, alvásra. A terhesség első és harmadik trimeszterében sok kismama rendkívül fáradékony. Ne habozz, amint hazaértél a munkából, a bevásárlókosár és a felmosóvödör helyett vedd az irányt az ágy felé! Ha napközben nincs időd beiktatni egy-egy órát a pihenésre, akkor hosszabbítsd meg az éjszakádat 1-2 órával. Feküdj le kicsit hamarabb! Meglátod, másnap sokkal kipihentebben fogsz ébredni.   


Koffein


Bár a túlzott koffeinfogyasztás nem ajánlott kismamák számára (sem), ha égsz a vágytól, hogy megihass egy csésze kávét, hát tedd meg! Napi 200 mg koffein elfogyasztása nem árt a babának. Ez körülbelül 1,5 csésze feketekávét jelent. Ha nem szeretnél kávézni, de mégis valamiféle serkentőt vennél magadhoz, kérj a patikában ginzeng tablettát!

Ajánló

Alvási útmutató pocakosan
Ints búcsút a dohányzásnak!