STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Miért nem alszom jól?

2015-06-17

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

Iszonyú fáradt vagy, a legfőbb vágyad egy pihentető, átaludt éjszaka. Hát akkor pihenj! Bár ilyen egyszerű lenne. A kismamák szinte kivétel nélkül küzdenek álmatlansággal a 9 hónap alatt.

Lássuk, mit tehetsz azért, hogy az éjszakáid az alvásról, és ne a vasalásról, olvasásáról, varrásról szóljanak.

 

1. Késő este már ne egyél! Két órával lefekvés előtt jobban teszed, ha már semmit – se ételt, se italt - nem fogyasztasz. Ha túl rövid idő telik el az étkezés és a nyugovóra térés között, akkor nagy eséllyel égni fog a gyomrod, esetleg refluxod is lehet. Ettől pedig aligha tudsz pihenni.

 

2. Feküdj oldalt! Ha valaki hason alvós típus, akkor bizony nem kis megpróbáltatásokat él át a terhesség során. A hanyatt fekvés félidő után már nem javasolt a baba súlya miatt, hason nem fogsz tudni a pocakod miatt, tehát az egyetlen megoldás, hogy az oldaladon fekve aludj.


3. Tegyél a combjaid közé párnát! Kapható kimondottan kismamák számára gyártott hosszú, banán alakú párna, ami a combodtól egészen a fejedig elér. Sok kismama esküszik rá, állítólag kiváló hálótárs az utolsó hónapokban.

 

4. Ha nem tudsz aludni, akkor csinálj valami olyat, ami vagy untat, vagy kifáraszt. Például indíts el egy mosást, vagy sétálj a ház körül! Így nagyobb eséllyel fogsz 10-20 perc múlva álomba zuhanni.


5. A kényelmes ágy kulcsfontosságú. Sokszor előfordul, hogy a 9 várakozással teli hónap alatt az ágyat kicserélik az újdonsült szülők, ugyanis a kismama háta folyton fáj, kényelmetlen számára.

 

6. Délutáni szieszta? Csak röviden! Ha jól kialszod magad délután, este már nem leszel elég fáradt ahhoz, hogy minden kényelmetlenség ellenére elaludj.


7. Ügyelj a megfelelő szobahőmérsékletre! A kismamák testhője magasabb, mint egyébként, és gyakran éreznek hőhullámokat is. Ha túl meleg van a szobában, ahol alszol, akkor folyton fel fogsz ébredni. Miután kitapasztaltad, hogy milyen számodra a megfelelő hőmérséklet az alváshoz, állítsd be arra a termosztátot!

 

8. Kapcsold ki a tévét! Ha a pároddal úgy szoktatok elaludni, hogy megy a TV, de ez Téged most akadályoz az álomba szenderülésben, akkor kérd meg őt, hogy néhány hónapig szakítsatok ezzel a szokásotokkal!

 

Jó éjszakát Mamik!

Ajánló

Hogyan legyünk úrrá rajtuk.
Hogy fogadd el a változásokat?