STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Hogyan javítsd a tejed minőségét?

2015-11-13

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?
A szoptatás a legjobb módja annak, hogy megmutasd gyermekednek, mennyire szereted, és ideális a köztetek lévő kötelék megerősítésére. De nemcsak erről van szó: ez a legjobb módja a baba táplálásának és védelmének. Az anyatej révén a baba minden tápanyagot megkap, amire testének az egészséges fejlődéshez szüksége van.

Miért fontos a szoptatás?

 

Az anyatej megfelelő mennyiségben tartalmaz szénhidrátokat, fehérjéket és zsírt, ezen felül biztosítja a baba számára a szükséges emésztőenzimeket, vitaminokat, ásványi anyagokat és hormonokat.

 

Az anyatejes táplálás gondoskodást jelent gyermeked számára, mivel az anyatejjel antitesteket is biztosítasz számára, amelyek védelmet jelenthetnek a fertőzésekkel szemben.

 

Az anyatejjel táplált babák esetében kisebb valószínűséggel alakulhatnak ki a következő betegségek:

- allergia;

- fertőzések;

- székrekedés és hasmenés;

- bőrbetegségek;

- tüdőgyulladás és hörghurut.

 

A helyes táplálkozás kezdete

 

Az anyatejben lévő energia, fehérjék és más tápanyagok, mint a vitaminok és az ásványi anyagok mennyisége a táplálkozásodtól és a szervezetedben felhalmozott tartalékoktól függ. A kalória- és tápanyagtartalékaid kimerülése is felelős lehet az anyai kimerülésének kialakulásáért.

 

Másrészről a szoptatás során a mikrotápanyagok hiánya bizonyos tápanyagok csökkenését okozhatja az anyatejben. Ez hatással lehet a baba egészségére.

 

A szoptatás során legfontosabb tápanyagok, figyelembe véve a tested tartalékait, illetve az anyatejben lévő koncentrációjukat:

 

- Tiamin (B1-vitamin)

 

- Riboflavin (B2-vitamin)

 

- Piridoxin (B6-vitamin)

 

- Kobalamin (B12)

 

- A-vitamin

 

- Jód

 

Jó hír, hogy ezen vitaminok és ásványi anyagok az ezeket tartalmazó terhesvitaminokkal pótolhatók.

 

Bizonyos mikrotápanyagok hiánya a az étrendedben hatással lehet az anyatejed minőségére. Ezt elkerülendő, kiegyensúlyozottan kell táplálkoznod vagy olyan étrend-kiegészítőt fogyasztanod, amely ezeket a tápanyagokat tartalmazza.

 

Hogyan javíts az anyatej minőségén?

 

A számodra szükséges mikrotápanyagok beivetelének legjobb módja étrended minőségének javítása, azaz állati eredetű termékek, valamint zöldségek és gyümölcsök gyakori fogyasztása.

 

A szoptatás során tartalékaid fenntartásához kb. további 650 kcal-ra lehet szükséged. Ha megfelelő súlyt értél el a terhesség alatt, valószínűleg kevesebbre van szükséged. Ne feledd továbbá, hogy a szoptatás növeli vízszükségleteidet, éppen ezért fontos hogy elegendő mennyiségű vizet fogyassz.

 

Egy másik mód, hogy olyan multivitamint szedsz, amelyet kifejezetten arra fejlesztettek ki, hogy fedezze a nők tápanyagszükségletét a terhesség előtt, alatt és után. Már az első vizsgálat során érdeklődj nőgyógyászodnál, hogy melyik a számodra ideális multivitamin.

Ajánló

Megoldások alvászavarra.
Ismerd meg a gyakori okokat!