babamamatudakozo.hu - kezdőlap kattints a részletekért babamamatudakozo.hu - regisztráció

Készítsd fel testedet a szoptatásra!

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?
Valószínűleg ezerféle dolgot hallottál már arról, mit kéne enned vagy innod, vagy esetleg arról, hogy a szoptatás fájdalmas. Ne aggódj! Van rá mód, hogy mindketten élvezzétek ezt az időszakot.

Először is készülj fel a szoptatásra! De mégis hogyan? Íme néhány javaslat.

 

Figyelj étkezésedre!

 

A gyermek életének első hat hónapjában több energiára van szükséged, mint előtte bármikor, mivel az anyatejjel való táplálás komoly fizikai és mentális igénybevételt jelent, de minden tápanyagot biztosít a pici növekedéséhez.

 

A szoptatás ideje alatt a kalória-bevitel növelése javasolt. Ezt a növekedést a testzsír-százalékod, valamint a fizikai gyakorlatok határozzák meg.

 

Ugyanakkor a szakértők azt javasolják, hogy a szoptatós anyukák 200-500 kalóriával emeljék meg azt a napi mennyiséget, amit a szoptatás előtt fogyasztottak.

 

Mint bármelyik időszakban, most is az a legfontosabb, hogy étrended változatos legyen, tehát tartalmazza az alábbi alapvető élelmiszereket:

 

- Mindenféle fajta friss gyümölcs vagy zöldség, nyersen vagy főzve.

- Gabonafélék, mint a búza, rizs, árpa, zab, köles. A kenyér és tészták fogyasztása azonban kerülendő!

- Az állati eredetű fehérjék megtalálhatók például a tejtermékekben, tojásban, húsban, halban, valamint a hüvelyesekben és a lencsében.

- Zsírok. Ne fogyaszd őket nagy mennyiségben, és kerüld a zsírban sült ételeket!

 

Ne dohányozz és ne fogyassz alkoholt! Kerüld a dohányfüstös helyeket!

 

Az alapvető élelmiszerek fogyasztásán túl az alábbiak betartása javasolt:

 

Növeld a kalciumot tartalmazó ételek mennyiségét!

Napi maximum három adag fehérjét fogyassz!

Legalább 8 pohár folyadékot fogyassz (tej, víz, levesek formájában)!

Kerüld a cukros és a zsírban sült ételeket!

Fogyassz omega-3 (DHA) zsírsavakat, mivel ezek hozzájárulnak a normál agyműködés és látás fenntartásához.

 

Fontos a pozíció

 

Etetés során az egyik kezed használd melled megtartására: helyezd négy ujjadat alá, a hüvelykujjadat pedig fölé. Egyik ujjad se legyen a mell körül, mert akadályozhatja a picit a szívásban.

 

Ezután tartsd a mellbimbót az orra irányába, az illat fel fogja kelteni a pici figyelmét. Ezáltal pedig a baba a megfelelő pozíciót veszi fel, mivel amikor az éhes pici megérinti a mellet, nagyobbra nyitja a száját és egyik oldalról a másikra fordítja a fejét, fölvéve ezáltal a helyes pozíciót. Ez a keresési reflex.

 

Megfelelő ruházat

 

A pici szoptatásához előnyösebb, ha a szokásosnál nagyobb méretű melltartót viselsz. Továbbá érdemes két darabból álló ruházatot használni, vagyis szoknyát és blúzt, vagy nadrágot és blúzt. Így diszkréten tudod etetni a babát bármilyen helyzetben.

 

Fürdetés alatt

 

Kerüld a mellek szappanos mosását, mivel ez a mellbimbó kiszáradását okozhatja.

 

A mellek a saját váladékukat termelik már a terhességtől kezdve: a Montgomery-mirigyek, ezek a kis dudorok a bimbón a mellbimbó kenésében játszanak szerepet, amelyek meggátolják a baktériumok elszaporodását.

 

A testmozgáshoz

 

Miután sikeresen regenárálódtál a szülés után, problémamentesen tornázhatsz. De ha úgy érzed, hogy túl gyorsan veszítesz a súlyodból, vagy a szokásosnál éhesebb vagy, érdemes néhány falatot enni, ami kevés zsírt tartalmaz.

 

Végezetül használj ki minden pillanatot, amit a picivel tölthetsz. Igyekezz megerősíteni a köztetek lévő köteléket és megmutatni neki, mennyire szereted!

Ajánló

Hogy fogadd el a változásokat?
Készítsd el, hasznos!
Mindennapokról őszintén.

GYORSKERESŐ

mom ON board

Napi

Mert mi más értelme lenne az életnek? Hozd ki azt, ami benned van, ne rejtegesd, szeresd, vállald fel, dolgozz rajta, mutasd meg. Idővel megéri majd.

- Oravecz Nóra -

A legjobb baba ajándék!