STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Készítsd fel testedet a szoptatásra!

2015-08-21

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?
Valószínűleg ezerféle dolgot hallottál már arról, mit kéne enned vagy innod, vagy esetleg arról, hogy a szoptatás fájdalmas. Ne aggódj! Van rá mód, hogy mindketten élvezzétek ezt az időszakot.

Először is készülj fel a szoptatásra! De mégis hogyan? Íme néhány javaslat.

 

Figyelj étkezésedre!

 

A gyermek életének első hat hónapjában több energiára van szükséged, mint előtte bármikor, mivel az anyatejjel való táplálás komoly fizikai és mentális igénybevételt jelent, de minden tápanyagot biztosít a pici növekedéséhez.

 

A szoptatás ideje alatt a kalória-bevitel növelése javasolt. Ezt a növekedést a testzsír-százalékod, valamint a fizikai gyakorlatok határozzák meg.

 

Ugyanakkor a szakértők azt javasolják, hogy a szoptatós anyukák 200-500 kalóriával emeljék meg azt a napi mennyiséget, amit a szoptatás előtt fogyasztottak.

 

Mint bármelyik időszakban, most is az a legfontosabb, hogy étrended változatos legyen, tehát tartalmazza az alábbi alapvető élelmiszereket:

 

- Mindenféle fajta friss gyümölcs vagy zöldség, nyersen vagy főzve.

- Gabonafélék, mint a búza, rizs, árpa, zab, köles. A kenyér és tészták fogyasztása azonban kerülendő!

- Az állati eredetű fehérjék megtalálhatók például a tejtermékekben, tojásban, húsban, halban, valamint a hüvelyesekben és a lencsében.

- Zsírok. Ne fogyaszd őket nagy mennyiségben, és kerüld a zsírban sült ételeket!

 

Ne dohányozz és ne fogyassz alkoholt! Kerüld a dohányfüstös helyeket!

 

Az alapvető élelmiszerek fogyasztásán túl az alábbiak betartása javasolt:

 

Növeld a kalciumot tartalmazó ételek mennyiségét!

Napi maximum három adag fehérjét fogyassz!

Legalább 8 pohár folyadékot fogyassz (tej, víz, levesek formájában)!

Kerüld a cukros és a zsírban sült ételeket!

Fogyassz omega-3 (DHA) zsírsavakat, mivel ezek hozzájárulnak a normál agyműködés és látás fenntartásához.

 

Fontos a pozíció

 

Etetés során az egyik kezed használd melled megtartására: helyezd négy ujjadat alá, a hüvelykujjadat pedig fölé. Egyik ujjad se legyen a mell körül, mert akadályozhatja a picit a szívásban.

 

Ezután tartsd a mellbimbót az orra irányába, az illat fel fogja kelteni a pici figyelmét. Ezáltal pedig a baba a megfelelő pozíciót veszi fel, mivel amikor az éhes pici megérinti a mellet, nagyobbra nyitja a száját és egyik oldalról a másikra fordítja a fejét, fölvéve ezáltal a helyes pozíciót. Ez a keresési reflex.

 

Megfelelő ruházat

 

A pici szoptatásához előnyösebb, ha a szokásosnál nagyobb méretű melltartót viselsz. Továbbá érdemes két darabból álló ruházatot használni, vagyis szoknyát és blúzt, vagy nadrágot és blúzt. Így diszkréten tudod etetni a babát bármilyen helyzetben.

 

Fürdetés alatt

 

Kerüld a mellek szappanos mosását, mivel ez a mellbimbó kiszáradását okozhatja.

 

A mellek a saját váladékukat termelik már a terhességtől kezdve: a Montgomery-mirigyek, ezek a kis dudorok a bimbón a mellbimbó kenésében játszanak szerepet, amelyek meggátolják a baktériumok elszaporodását.

 

A testmozgáshoz

 

Miután sikeresen regenárálódtál a szülés után, problémamentesen tornázhatsz. De ha úgy érzed, hogy túl gyorsan veszítesz a súlyodból, vagy a szokásosnál éhesebb vagy, érdemes néhány falatot enni, ami kevés zsírt tartalmaz.

 

Végezetül használj ki minden pillanatot, amit a picivel tölthetsz. Igyekezz megerősíteni a köztetek lévő köteléket és megmutatni neki, mennyire szereted!

Ajánló

Növény ... kutya ... gyerek
Tippek az egészséges terhességért
A választás a Te kezedben van!