STRATÉGIAI PARTNERÜNK A KULCS PATIKA! KLUB KÁRTYÁNK ELÉRHET? ORSZÁGOS HÁLÓZATÁBAN! Kattints!

Koffein és terhesség

2015-07-01

Szia! Belépsz vagy Regisztrálsz?

Mint minden kismamát, biztosan Téged is foglalkoztat a kérdés, hogy fogyaszthatsz-e koffeintartalmú italokat, mialatt a kisbabádat várod. Van-e káros hatása a kicsire nézve, vagy kis mértékben fogyasztva a babát el se éri?

Mértékletesség

 

Az orvosok nagy része azt javasolja, hogy amint kiderül, hogy babát vársz, csökkentsd le a napi koffein adagod, vagyis az eddiginél jóval kevesebb kávét, vagy fekete teát fogyassz. Persze vannak kivételek, például ha alacsony a vérnyomásod, akkor kimondottan ajánlják, hogy egy-egy tejeskávét iktass be a napi folyadékfogyasztásba.

 

Hátrányok

 

A koffein elvonja a szervezetedből a kalciumot és a vizet, és egyaránt a babától is. Ez abból is látszik, hogy ha koffeintartalmú italt vagy ételt fogyasztasz, szinte azonnal el kell látogatnod a mosdóba.

 

Tápértéke nulla, emellett befolyásolja a hangulatodat, álmatlanságot okoz és csökkenti a vas felszívódását.


Mi tartalmaz koffeint?

 

Nem, nem csak a kávé. Az energiaitalok, a kóla és a legtöbb tea mind tartalmaznak koffeint. Sőt, az italok mellett bizonyos ételekben is fellelhető, például a csokoládéban.

 

Káros hatások

 

A túlzott koffeinfogyasztás növeli az esélyt a vetélésre és a koraszülésre, így ha nem is szeretnél teljes mértékben megválni a reggeli kávédtól a következő 9 hónapra, akkor is csökkentsd az adagot! A fokozatosság ebben az esetben is kiemelkedően fontos, szóval ha eddig napi 2-3 eszpresszót megittál, akkor mostantól inkább enyhébb koffeintartalmú kávét fogyassz, majd csak később térj át a koffeinmentes változatokra.

Ajánló

Mik is azok az egészséges ételek?
Ne idegenkedj a mellszívástól!